Att överleva

KOMMENTAR:
Du verkar må så bra fast du och jonathan har gjort slut? Hur hanterar du det? Det kan inte ha varit lätt och jag förstår om du inte vill prata om det eller skriva det på internet. Men det skulle vara intressant att veta, du verkade så kär i honom!

SVAR:
Du har helt rätt. Jag mår bra. Bättre än någonsin kanske, till och med. Inte för att han var en dålig pojkvän, absolut inte. Han har verkligen varit drömkillen för mig. Men tyvärr räcker inte det alltid. Någonting hände, och vi båda vet vad. Men trots det fel jag gjorde förlät han mig. Men efter det har det inte varit samma sak, inte samma sug efter att träffas och hitta på saker. Jag tror att vi båda mår så jävla mycket bättre av att inte vara tillsammans, trots att det är svårt vissa gånger. Klart jag saknar honom. Vi delar en massa fina minnen tillsammans. Men de känslorna jag hade då är näst intill döda, vilket gör att jag ler när jag tänker på allt vi gjort tillsammans, inte gråter. Det här känns som en helt ny start.

Nu är det inte så svårt för mig att inte tänka på alltihop och bryta ihop, i och med att jag har lärt mig att se saker från den ljusa sidan. Och hörni, det finns ALLTID en ljus sida, hur mörkt det än känns. Men tro mig, första gången han dumpade mig funderade jag på allt det där man absolut inte ska tänka tanken på. Jag var helt förkrossad, inte ens min egen mamma kunde trösta mig. Jag sov i hans kläder jag fortfarande hade kvar, varenda morgon när jag vaknade och insåg att jag var själv bröt jag ihop helt och hållet. Jag inbillade mig själv att jag inte visste hur jag skulle leva utan honom. Jag kände mig som den olyckligaste på jorden. På ett sätt jag aldrig kännt förut, trots att jag haft riktigt svåra perioder. Hur jag hanterade den smärtan, det gjorde jag helt enkelt genom att försöka tänka på annat, som många andra. Så fort jag var med folk jag mår bra med, som konstant påminde mig om hur mycket mer jag förtjänar, då kändes det lite lite bättre för varenda dag. För det var först då jag insåg att med vänner som mina, behöver man ingen pojkvän. Jag har allt man kan önska sig. Jag lyssnar på låtar som påminner mig om att jag bara är 15 år. Jag kommer förmodligen gå igenom detta igen, med en annan kille. Men det kommer vara lättare, för nu vet jag att jag överlever. Man lär sig något varenda gång. En sak som jag verkligen uppskattar är allt stöd från mina fina vänner. Tvekar på om jag skulle ha kommit såhär långt utan dem. Alla mina vänner har varit ett stort stöd för mig bara genom att finnas där. Men jag skulle speciellt vilja tacka Nathalie och Teo, för att ni har fått mig att återfå tron på lycka. Allt ni sagt har jag värdesatt till max, och tagit åt mig av. Ni är riktigt jävla bra.

Att mitt och Jonathans förhållande dessutom gjorde mig riktigt deprimerad vissa gånger gjorde det lite lättare. Jag hade saker jag kunde tänka på som gjorde mig mer arg än ledsen. Hur som helst, att komma över någon som man verkligen har älskat på riktigt, det är aldrig lätt. Är det lätt, då har du kanske aldrig älskat den personen. Det tar olika lång tid för alla människor, killar som tjejer. Men du överlever. Det gör du alltid. Ni tänker säkert "Du har knappast kommit över Jonathan, för då skulle du inte lägga ner så mycket tid på att skriva enbart om honom", men tro mig, det skulle jag visst. För jag bryr mig. Det är klart jag bryr mig om Jonathan. Han har betytt så mycket för mig i så många år. Och det släpper jag inte. Jag tycker fortfarande mycket om honom, bara inte på samma sätt som jag skulle sagt att jag gjorde för en månad sen. Att skriva är dessutom min största tröst. Jag har börjat min morgon på ett riktigt bra sätt nu, att skriva av mig på min älskade blogg.

Hur som helst, tänk såhär: Hur gammal är du, 15, 16? Du har knappt påbörjat ditt liv. Du skulle förmodligen inte gifta dig med killen. Du har hela livet på dig att finna riktig kärlek. Hur stor är risken att det skulle vara just han? Du kommer alltid kunna hitta någon som du tycker är så grymt mycket bättre än han, fast det känns omöjligt nu. Alltid.

 

Kom igen, lev ditt liv precis som du vill. Du klarar allt. Gör någonting av ungdomen och gör det nu! Slösa ingen tid på att ligga inne och gråta över en pojkvän eller flickvän. För tro mig, det hjälper dig inte på traven. Gör allt för att försöka glömma allt bara en liten stund. Ha kul med dina nära och kära, gör sånt som ni är bäst på. När du har lyckats med det, då har du kommit en lång bit på vägen! Jag klarade det, och då vet jag att vem som helst kan klara det. Du som läser det här nu, var stark och låt ingen trycka ner dig, någonsin. Personen som inte vill ha dig eller behandlar dig dåligt, är så gaaalet inte värd dig! Be strong!!! ♥

 

Lyckligare än någonsin. Det är jag säker på.


Kommentarer
Postat av: Anonym

bra inlägg!!!



vad gjorde du i lördags, var du hos persson? :P

2011-09-04 @ 12:46:38
Postat av: Anonym

jäklar!!! go girl!

2011-09-05 @ 06:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0