Sminkning!

Visst lovade jag er ett inlägg om hur jag sminkar mig på morgonen? Yes, så here you go!
OBS: Nu visar jag bara hur jag oftast sminkar mig på helger och sånt, och någon enstaka gång i skolan. Inte vardagligen alltså.

1.
Börjar oftast (när jag hinner och kommer ihåg) med den här krämen i hela ansiktet, dvs under allt smink. Det är en fuktgivande kräm som tar sig in i huden snabbt, så det kladdar inte eller så. Jag använder den för att försöka slippa finnar och torr hy. Den är skitbra enligt mig, köpte den dock i Italien i höstas..



2.
Efter krämen så lägger jag på "grunden", dvs foundationen. Jag använder en från Maybelline som sitter grymt enligt mig. Jag själv använder inte foundation för att se brunare ut, utan för att jämna ut huden eller vad man ska säga, så jag har en som jag tycker är rätt lik min egen hudfärg. Jag duttar lite på några ställen i ansiktet, som pannan, kinderna, under ögonen, näsan osv. Sen tar jag en borste eller svamp och smetar ut det i hela ansiktet. Denna finns att köpa på vanliga smink och pryl butiker som Åhlens, Kicks, Lindex osv. Tips!



3.
Efter det brukar jag försöka få huden att inte se så flottig ut som den ofta gör med flytande foundation, så jag användr ett vanligt hudfärgat puder och borstar i hela ansiktet. Är inte så noga med att pudret är så dyrt och superbra egentligen, det håller ju ändå. Haha så jag använder bara ett som jag fick med en tidning förut.



4.
Böjer alltid ögonfransarna, har så raka egentligen. Så för att få dom mer uppåt böjer jag dem med en vanlig ögonfransböjare från H&M. Fungerar hur bra som helst =)

Resultat:


5.
Nuuuuu kommer huvudsaken med hela sminket, mascaran! Jag använder två mascaror, en grund och en för att få ögonfransarna ännu lite längre. För grunden använder jag denna mascara från Maybelline, bästa grunden enligt mig. Får separerade fransar, men ändå mycket volym.


För topparna och neder ögonfransarna använder jag den här mascaran, Volume million lashes. Bra enligt mig, men mindre bra enligt många. För mig fungerar den iallafall, kan bli lite klumpigt men iförsig använder jag ganska mycket mascara.


6.
För att få ögonen att synas ännu mer, har jag ibland någon glittrig ögonskugga i olika, men inte så starka färger. Dem här tre är mina favoriter iallafall, alla glittrar men alla med olika färg. Den brun/guldiga är köpt i Italien, och blir lite orange guldig på. Skitsnygg enligt mig, passar till min ögonfärg också som är typ brun/gul/grön. Ögonskuggan med 2 i 1 är köpt på Kicks eller något, vet dock inte vilket märke. Använder jag den så tar jag det mörkbruna glittret underst, från ögonfransarna och nästan upp till ögonbrynen, och den ljusa på det. Då blir den lite ljusare också. Och sen den silvriga ögonskuggan är också köpt på Kicks, Lindex eller något och är från märket Isadora.



Den guldiga ögonskuggan på:


Den brun/gråa (2 i 1) ögonskuggan på:


Den silvriga ögonskuggan på:


7.
Och det sista: Ögonbrynen. Målar dom ftast med en vanlig ögonbrynspenna, så att dom blir lite jämnare och lite mörkare. Awesome! Köp på H&M by the way.


Händer också att jag använder solpuder, men det är så sällan så det känndes onödigt att ta med! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0