Tillsammans med er klarar jag allt

1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010
- Jag har klarat mig så många år. Jag har alltid gått min egen väg, trots motgångar. Varit mig
själv, stått för vad jag tycker, haft min alldeles egna åsikt och aldrig lyssnat på skitsnack.
14 år. Jag har fått leva i orättvisa, låtit människor trycka ner mig även när jag varit som svagast.
Men jag har även varit med om positiva saker. Saker som förändrat mitt liv på ett förjävla bra sätt.
Det är dom där stunderna i livet man ska lära sig att värdesätta högre än månen. Jag mår så
jävla bra just nu. Just nu, just här. I mitt lilla rum i Skärgårdsstad. i Åkersberga som knappt finns
med på kartan. Jag är bara en minimal del utav universum och är obetydlig för många. Men
jag har allt en människa kan önska sig, och det är det livet handlar om. För vissa betyder lycka
rikedom. För vissa betyder lycka berömmelse. För mig, betyder lycka den kärleken jag får jämt
och ständigt från mina närmaste. Mina vänner, min familj. Det är det ända jag behöver för att
ha styrkan till att resa mig upp efter varje fall. Ni har förändrat mig. Gjort mig ännu lite bättre
för alla år som gått. Mamma, du lärde mig gå, du lärde mig prata. Du lärde mig alfabetet,
du lärde mig skillnaden på rätt och fel. Det uppskattas. Du lärde mig att jag är bra precis
som jag är. Jag behöver inte spela någon annan för att folk ska tycka bättre om mig. Mamma, jag
är dig evigt tacksam. För att du har haft mig i ett järngrepp genom alla svåra stunder i mitt liv.
Om det är någon som aldrig har slutat tro på mig, då är det du. Jag älskar dig, även fast jag inte
alltid visar det. In i döden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0