Dag 7 - Min bästavän

Åh, jag har så otroligt många fina vänner. Ni vet vilka ni är! Men jag hade tänkt att berätta om en väldigt speciell person i mitt lilla liv.

Min bästavän
är nästan precis som jag. Vi är så lika, men ändå inte. Vi har våra stunder då vi bara vill strypa varandra, men det är dom som är dom bästa. Nej jag skoja, men såklart vi bråkar ibland. Som alla andra. Men vi löser det alltid till slut, tillsammans. Bara att veta att hon existerar och finns där på andra sidan Åkersberga, det kan göra min dag. Att veta att hon bara finns ett nummer bort. Att jag bara kan slå en pling om jag har problem, så att hon kan hjälpa mig ur dom eller bara vara en sorts tröst. En bra tröst. Hennes röst gör mig trygg och jag känner mig aldrig ensam när jag tänker på henne. Det är med henne jag delar mina galnaste minnen med. Men även mina sorgligaste, roligaste, tråkigaste, och finaste minnen. Och jag skulle inte dela något av dom minnerna med någon annan på jordklotet om jag kunde välja. Min bästavän och jag kan göra i stort sätt vad som helst till en kul grej. Våra spontanaste ideer är dom bästa. Att åka och käka på donken vid elva, tolv tiden, att klä ut oss till några killar vi umgås med och göra kopior på deras bilder på facebook för att sedan lägga ut bilderna på internet. I stort sätt allt roligt jag gör är med henne. Hon är den första jag tänker på om mamma ber mig ta med en kompis på en resa, kryssning, ut med båten osv. En vän som henne får man leta länge efter. Hon fyller alla krav. Jag känner mig trygg med henne, vart vi än är. För med henne löser sig allt, på ett eller annat sätt. Tillsammans klarar vi allt om vi bara vill. Hon är min andra halva, fast den bättre. Vi har likadana jackor och jeans.
Jag älskar dig Julia Wennmark


2010's första dopp. Med vem? Med min bästavän

Kommentarer
Postat av: juliA

SÖÖÖTNOS! du är det bästa som har hänt mig <3 LOVE YOU

2010-12-09 @ 16:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0