Dag 11 - Mina syskon

Dag 10 kommer imorn.. Har inte haft på mig något spciellt idag så!

Dag 11 iallafall. Så nu ska jag berätta om mina syskon! Jag har 2 syskon, eller ett helsyskon och ett halvsyskon. Jag kan berätta om var och en.

Mitt enda helsyskon heter Elin, har bott tillsammans med mig och min familj i alla år. Ända tills i sommras, då hon flyttade till någonstans runt Åre, där hon nu går gymnasium. Inriktningen är trav och hon trivs verkligen vilket jag tycker är jättekul. Flytten var hur jobbig som helst för mig, för det är en helt annan sak nu. Hela mitt liv förändrades. För hon var min bästavän och det fanns ingen jag kunde prata med som jag kunde prata med henne. Nu pratar vi aldrig. Visserligen kommer hon hem på lov, men det är helt enkelt inte samma sak. Jag klassar mig själv som ensambarn nu och det känns.. Sjukt. Själv är jag sämst på distans förhållanden, jag är usel på att hålla kontakten med folk som är långt från mig. Och hon är helt ärligt inte mycket bättre själv. Så det är svårt, allt blir helt annorlunda. Hon blir äldre för varje dag som passerar där uppe, och jag hänger inte med i vilket sätt hon förändras på. Allt är som vanligt när hon kommer hem, men när hon åker igen blir det alltid lika jobbigt. Det är nog svårt för er att förstå, ni som inte går eller har gått igenom samma sak.

Förövrigt är Elin 16 år, medellång, ofta förjävla pigg och taggad.. En skön brun helt enkelt. Hon är brunett, har en jävligt stark tendens av att låna mina kläder utan att fråga. Ganska slarvig, precis som jag. Annars då? Hon är världens bästa. ♥



Sen så har jag ett halvsyskon. Det är också min syster, fast henne har jag aldrig bott tillsammans med. Det är bara pappas dotter, hon har alltså en annan mamma än vad jag har. Hon är 33 år, heter Linda och är också världsbäst. Hon är blond, kortare än mig, också slarvig och kan vara ganska omogen på att bra sätt. Vi har inte någon bra kontakt med varandra, vilket är synd. Båda är väl för lata och kanske för upptagna för att ta kontakt. Linda har en pojkvän som heter Henrik och är några år yngre än henne. Jättego kille, ganska blyg. Dom bor tillsammans i en lägenhet i stan som dom snart ska flytta ifrån, till en större. Längtar så tills Jul, då dom kommer hit för att fira jul med oss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0