jag förstår det inte ens själv



Just idag är jag ganska känslig.. Min syster & mamma har just börjat sin långa bilresa till åre, dit min 16 åriga syster ska flytta för att börja gymnasiet där. Wången stället & gymnasiumet hon ska gå på, det är ett travgymnasium. De åkte för någon timme sedan bara, och det känns redan alldeles för länge. Där uppe ska hon bo i 3 år, hon kommer hem med jämna mellanrum & på loven. Jag kommer sakna henne något sjukt.. Innan de åkte idag så kändes det helt okej, jag fick en lång kram av min syster och det kändes bara bra. Sen när jag såg bilen åka iväg så gick det inte att stoppa tårarna. Tre hela år. Jag & min syster har varit oskiljaktiga i alla mina 14 år nu, vi brukar sitta i varandras rum på kvällarna innan skolan och bara prata, skratta och lyssna på musik. Det kommer vi inte göra något mer. Det stunderna är dom jag kommer sakna allra mest. När min syster kommer tillbaks så är hon 19 år, det känns som att jag inte kommer känna henne då. Hennes rum kommer stå tomt och jag kommer inte längre vakna av att det dunkar i väggar & golv av hennes höga musik på morgonen.

Ingen förstår nog hur jobbigt det här är förän man själv går igenom det, min allra närmsta vän ska flytta. Jag saknar dig hjärtat, och jag älskar dig minst lika mycket. ♥


Kommentarer
Postat av: juliA

jo, jag vet nog hur det känns <3

2010-08-21 @ 16:20:07
URL: http://jaywee.blogg.se/
Postat av: amanda

.. :'(

2010-08-22 @ 14:16:30
URL: http://wallinamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0